April?

Nu har det snart gått en timme av sista dagen i mars. Herregud vad tiden går fort. Om ni bara visste hur mkt jag har att skriva innan jag kan kalla mig klar. Om bara jag kunde inse hur lite tid det faktiskt är kvar. Jag vill inte lämna Barcelona. Varje dag som går så växer kärleken till denna fantastiska stad. Efter två år kan jag fortfarande gå nerför gatan och helt plötsligt bara stanna upp och "wow. Jag bor här. I Barcelona. Och fy helvete vad lycklig jag är!". Efter två år så får jag fortfarande den känslan då och då. Jag vill verkligen ha sommaren här. Bo med Felicia och hänga på stranden på dagarna och nätterna på Creps. Svettas dygnet runt och bli äckligt brun, lära mig spanska ordentligt. Om man kan drömma... 
Nu gäller det. Fan slutspurten nu. Om två månader är vi klara och sen är livet som tidigare legat på hold igång igen. Vuxenlivet. Och oj vad jag längtar! Jag kan göra precis vad jag vill, precis vart jag vill. Med en internationell degree och 2,5 språk kan jag verkligen ta mig vart som helst. Det enda som står emellan mig och den framtiden är två case och en thesis. Och här klagar jag på att jag saknar motivation? Det är den enda motivationen jag behöver. Jag behövde bara påminna mig själv lite. Det har känts rätt tungt den senaste. Men nu får vi vända det här. Spurta och sen, i juni, då ska jag njuta av varenda minut, varenda sekund ska tas tillvara på. 
 
Ett. Två. Tre. KÖR!