Veckans Hiss & Diss

Nu när jag vart i Sverige i två veckor under högsommaren så kan jag än en gång konstatera att Sverige suger. Inte av de uppenbara anledningarna utan på grund av att det är det enda landet jag blir pollenallergisk i! Finns inte gräspollen i andra länder kan man ju undra? Så fort jag tar mark i Svea rike under sommaren sätter nysningarna igång, näsan rinner och ögonen kliar. Medicineras flera gånger om dagen men inget hjälper. Ser dessutom hög ut mest hela tiden för ögonen blir alldeles röda och svullna och att sminka sig är näst intill omöjligt då mascaran rinner efter två minuter utomhus...
 
 
 Det allra bästa med Svensk sommar är nog ändå grillat! Inget blir så gott som grillat och det bästa är att man kan lägga precis ALLT på grillen. Fisk, kyckling, kött, majs, potatis, svamp, alllt går verkligen o grilla! Är det för smått o trillar genom gallret? Jamen slå in det i folie och grilla ett foliepaket. Klappat o klart och så jävla gött! Förrätt, grillade pilgrimsmusslor på spett med baconlindad grillad sparris. Huvudrätt en redig köttbit med grillade grönsaker. Dessert fruktkuber med vit choklad inslaget i folie. Se där, en hel tre-rätters som är 100% tillagat på grillen! Ibland undrar jag varför människan ens uppfann spis och ugn när ändå allt går att grilla... ;)