Året som gått

Januari

Året började inte så bra, satt inlåst i ett öde varhus i ett par timmar innan Securitas äntligen kom och låste upp när jag bara hade ett par procent batteri kvar på telefonen.

Tog även ut min p-stav i Sverige och herregud vilken skillnad det har gjort! Aldrig mer dessa jävla hormoner! Slutet av månaden spenderades på Mar Menor med Lasse och Mormor.

Februari

Första besöket på Creps skedde denna månad och det säger nog allt. Life changing.

Yanik flyttade till BCN vilket var helt jävla underbart! Framför allt då hans jävligt sexiga brorsa kom och hälsade på en helg också ;)
Skaffade även spanskt mobilnummer, vilket verkligen var på tiden men satt fast med ett jävla abonnemang i Sverige till dess. David kom även och hälsade på och det var även första gången jag träffade Afro :)

Mars
Hade en kanonkväll med Yanik, Afro och André efter middag med uni och studierådgivare från hela världen på La Gavina. Hade en kanonkväll o satt brevid Raoul som jag nu insåg att jag saknar lite! Hände inte så mkt denna månad, hängde mkt på Creps, pluggade och tränade faktiskt en del.

April

Uppfann universums godaste drink ”Sweet Ofelia” och sökte även till Ticket To The World, men kom inte vidare. Däremot blev Nico finalist och fick åka till Kos! Svarade på en sån där enkät/lista och en av frågorna var ”kan du tänka dig att ha ett distansförhållande?” och jag svarade då nej. Nu skulle jag kunna gå över lik för o få det.

Ryttareliten började sändas på TV och jag kunde se det på play! Åkte även till Sverige på lite påsklov och klippte av nära 2dm hår. Började även kolla på nya lägenheter när jag kom tillbaka till BCN. Firade Yaniks födelsedag på Razz… Med hans brorsa som om möjligt var ännu snyggare än jag mindes.

 
Maj

Mormor kom på lite besök och vi hade det jättemysigt, gick runt i Born och bara åt god mat i ett par dagar :) Hade även alla sista finals, cases presentations och även anställningsintervju som gjorde att jag började jobba på Sellmate. Var på en helt otrolig barbecue med folk från skolan hemma hos Mick, vilket var supertrevligt.  Sista lektionerna på uni ever också. Herregud, fortfarande overkligt!

 
Juni

GRADUATION! Bästa och pampigaste dagen i mitt liv so far. Åkte med mamma, pappa, Lasse o mormor till Sverige i två veckor o firade midsommar hemma hos Sara o Anton, grillade o bara njöt av sällskapet :) Fellan fyllde 26 och jag gick på den sämsta dejten i mitt liv. Vi började även kolla runt på nya lägenheter. Började även med lite nya kategorier till bloggen som jag vart bra på o hålla igång ett tag men det har dött ut nu…

 
 
Juli

Herregud, denna månad alltså. Kommer alltid minnas den. Började svindåligt med sort bråk med A och Millie fick avlivas, men… jag träffade N. Fyllde hela 23 år gjorde jag också. Började plugga spanska efter att N lämnat. De tre bästa veckorna i mitt liv då jag fick spendera de med N. Saknar honom så in i helvete.

 

Augusti

 Pluggade på, bokade en biljett till Norge och åkte till Sitges för första gången. Sandra köpte Lennox och Anna kom på besök. Vi gick runt på Fiesta Major och åkte även till Sitges vi med. Hade en liten kräftskiva för mig själv. Träffade även Roomie-Anna för första gången :)

 

September
Skrev klart o skickade in min Thesis! Hade lite bröllopstema på bloggen passande nog innan jag åkte till mannen jag fortf kan se mig spendera mitt liv med. Hade en helt otrolig resa iaf! Började praktisera hos Christain och Shorn och lärde mig otroligt mycket! Firade la Marcé med fyrverkerier och food trucks med A. Hittade o fick även lägenheten vi nu bor i, sista dagen ;)

 

Oktober
började månaden med flytt och sen thesispresentation. Ingen bra start alls x)
Bokade och åkte en liten spontanare till Sverige o hälsade på. Vi hade inget internet så vart rätt svårt o uppdatera. Upptäckte iaf Fantastiska Farao och han är roligast i Sverige! HALLOWEEN avslutade månaden och vi var galet jäva snygga o hade apkul!!

 

November
Lite oväntat så fick jag jobb på EBS och började där och har än så länge inte ångrat mig en sekund! Var på vintagemarknad med Anna o tyskarna och köpte även min säng äntligen. Hade typ inte tid att blogga pga jobb, plugg o konstant chattande med N – men det ”problemet” har jag ju inte längre då vi (han) sa upp kontakten i slutet av månaden…

 

December
Avslutade skolan äntligen, fortsatte jobba och var i Sverige o firade jul. Riktigt bra månad med massa kvalitéts tid, både på jobbet, Creps och i Sverige :)

 
Allt som allt var 2014 ett jävligt bra år, med graduation, jobbet på EBS, vår nya lägenhet och avklarandet av SIP. Jag blev kär för första gången på riktigt även om det inte höll så vet jag nu vad jag vill ha. Så året började katastrofalt, men det blev helt ok ändå! Jag är nöjd med 2014 och 2015 ska bara vara fokus på mig. Allt är stabiliserat med saker som var osäkra tidigare så nu är det bara full fart framåt :D